Фонд перспективних досліджень (фпі) повідомляє, що в челябінській області завершено черговий етап випробувань експериментальної робототехнічної платформи»маркер”. Шестиколісна платформа в повністю автономному режимі здійснила 100-км марш по бездоріжжю, грунтових дорогах і дорогах з твердим покриттям. На маршрут пішло близько шести годин із середньою швидкістю руху 17,69 км/год.

Джерело зображення: фпі

Проект “маркер «стартував у 2018 році як спільна робота національного центру розвитку технологій та базових елементів робототехніки фонду перспективних досліджень та нво»андроїдна техніка”. В рамках проекту передбачалося створити платформу для обкатки всього спектру автономних технологій від конструкції шасі і вибору типу двигуна до систем управління і сполучення.

Чергові випробування двох колісних і однієї гусеничної версії показали, що проміжні результати успішно досягнуті. Віддалений оператор вказав тільки початок і кінець маршруту з проміжними точками проходу, а платформа самостійно вибирала маршрут прямування на місцевості, спираючись виключно на машинне зір.

” встановлена на платформі система технічного зору, заснована на конволюційних нейронних мережах і включає в себе набір різних сенсорів, самостійно будувала тривимірну карту прохідності, що дозволяло автономно долати перешкоди і вибирати оптимальний маршрут руху», — йдеться в прес-релізі фпі.

Додатково в процесі випробувань “маркер” був переведений в режим патрулювання, що змусило платформу шість годин кружляти по пересіченій місцевості навколо умовного населеного пункту, а також проведені запуски з борту платформи мультироторних бпла (20 запусків). Нарешті « “маркер” показав реалізацію управління з використанням можливостей штатних комплексів розвідки, управління і зв’язку, що робить простий інтеграцію платформ в діючу інфраструктуру.